Dovolenka pri mori na jeseň? Za nás ÁNO.

Wednesday, November 13, 2019

Krásnu stredu priatelia. Sme doma - na východe a paradoxne píšem článok miesto počítača na mobile. Dnešok bude venovaný nášmu úletu do teplých krajín a čo vám budem hovoriť, nemajú to tie vtáky zle vymyslené. Bolo vážne príjemné omočiť si nôžky v teplom mori koncom októbra. O tom ako nám bolo, aké sú výhody a ako cestovanie a prechod z tepla do kosy zvládli naše deti, tak o tom sa dočítate nižšie. Ja nie som fanúšik preplnených pláží, takže cestovanie mimo sezóny je pre mňa ideál

Výber destinácie. Oplatí sa počkať na last minute?

Výber destinácie nám uľahčili deti. S nimi sa nám totiž nechce letieť do exotiky, dlhý let sme si užili cestou do USA a povedali, že raz stačilo, takže kým Reb nebude minimálne 3 ročná, tak s nimi určite nejdeme na takéto extrémne športy. Mali sme v pláne Zakynthos, ale ja som bola presvedčená, že treba počkať a cena pôjde dolu a tu som sa milí moji prerátala, pretože čím bližšie sme boli k termínu odletu, tým drahší bol zájazd, vo finále z pôvodnej ceny 1500€ vystúpal na 1800€. Počasie tiež nemalo byť úplne top a na dážď sa nemusím pozerať z hotelovej izby. Tak sa nám to zúžilo na Egypt vs. Turecko. A ja teda nie som fanúšik faraónovej pomsty, neviem ako vy. Zase platilo, že čím dlhšie sme váhali, tým vyššia cena a bol tu ešte jeden faktor, o ktorom sme nemali ani šajn a to, že sa míňali priame lety. Rozumej, že 4 dni pred odletom sme už nenašli kombo s priamym letom smerom späť. Ale aspoň sme našli taký, kde nebol prestup 7 a viac hodinový. Leteli sme s nemeckou cestovkou a btw nevedeli tam po anglicky, to je super skvelé, keď potrebujete niečo poriešiť, tak som oprašovala moje deutsche skills, až som sa skoro zadusila, ale odleteli sme, takže všetko ok. Preto moja rada, nečakajte a keď máte pre vás prijateľnú cenu, tak kupujte, lacnejšie to už nebude.

Saphir resort and spa - recenzia

Cesta z letiska v Alanyi trvala niečo okolo 1 hodinky, ale keďže sme mali let večer a všade bola tma, tak sa mi tá cesta zdala nekonečná, prirátaj si k tomu nefunkčné pásy v aute, 2 spiace deti a šialeného tureckého šoféra, čo si to ženie po dialnici ako na športiaku. Zastali sme aj na epickom parkovisku, kde ste sa mohli nadýchať výparov z toalety a kúpiť si nefalšovaný kebab. Prisahám, že som tam stála aj 10 rokov dozadu na dovči s rodinou a vôbec sa to tam nezmenilo. Rovnaký smrad a rovnaké produkty. Dorazili sme do hotela a ako milé privítanie sme dostali upgrade izby, lebo boli vybookovaní. Ak bude mať niekedy v popise side sea view, tak si buďte istí, že more uvidíte hneď ako sa vyklonite z balkóna, tiež však uvidíte do izieb v druhom hoteli alebo na ulicu s miestnymi obchodíkmi. Sea view izby majú zase prvé miesta na večerný program, takže výber nechám na vás. My sme mali prvú alternatívu a bola som za naše deti vďačná, keby si priplatím za sea view a potom mi deti nezaspia kvôli hluku, tak sa nepoteším. Family room je pri deťoch must have, ak vám vstávjú 2 hodinky pred raňajkami, lebo sa tam vyšantia, naháňali sa hore dole, hrali schovku, proste paráda. Okrem tohto času sme na izbe už iba spali a celé dni sme si užívali prekvapivo teplé more, 37 stupňov na slniečku a fenomén s názvom All Inclusive. Pali bol na atb a ja ako kojo mamka sme si fakt užili alkohol zadarminko, ale každý kto piť mohol by si asi mal z čoho vyberať. Pivo mali celkom fajn, ale ja nie som skalný pivopič, tak mi nemusíte veriť.

Rezort je malý,má krásnu záhradu, na pláž je to peši asi 3 minútky a má vlastne všetko, čo pre pokojnú dovču s deťmi potrebujete, animátori tam boli aj na jeseň a boli zlatí, ja som si dokonca zacvičila vodný aerobik a aj na jógu sme išli a aj s deťmi. Tí, čo mali trošku staršie deti ich vďaka animáciám videli asi až na večeru. Mini disko sme dali raz, lebo naše deti boli k.o. už pri večeri (o 7mej) a mini disko začínala až o pol deviatej. K časti SPA sa vyjadriť neviem, ale mali tuším 2 sauny, ponúkali hamam procedúry, masáže, mani, pedikúru a v zásade všetko, čo vám napadne.

Ako je to s tým All Inclusive a či sme sa vôbec najedli?

Ako viete, tak mi chodíme aj na freestylové dovolenky s deťmi, kupujeme letenky na vlastnú päsť, či ideme na roadtrip cez 1000 miest. Ale namôjveru taká ALL IN dovča má tiež svoje čaro. Nepatríme k ľuďom, čo hneď ako odbije čas na obed stoja pred reštauráciou. Sme v tom čase zvyčajne na pláži a keď sa nám zdá, že by sme mohli dačo zjesť, tak odskočíme iba k bufetu, ktorý je pri pláži. Najviac mi chutili turecké gozleme, čo bola placka pečená na kameni plnená špenátom, syrom, škoricou či čokoládou, niečo ako lokše, ale tenšie a chrumkavejšie. A áno, jedli sme aj pizzu, zeleninové poháre a cibuľkové koliečka. V reštike pri bazéne bol väčší výber, mali aj mäsko a šaláty. Každý deň bola nanuková hodinka, hodinka na gofri a večera bola samozrejme najbohatšia a tá začínala o 7mej. Za mňa bol výber bohatý, ja som si ulietavala na šalátoch, jogurtových dresingoch od výmyslu sveta, olivách a baklave. Keby mali iba baklavu, tak určite prežijem. Zaky si každé ráno chodil pre tureckého brejkyho. Samozrejme bol výber každý deň plus mínus rovnaký. Jediné mínus by som udelila za detské menu. Hranolky, pizza, špagety a kuracie nugetky nie sú za mňa nič moc a tak sme im nakladali z dospeláckeho menu. Raz ma milý kuchár zastavil skôr ako som Zakymu spálila ústa štiplavou omáčkou k mäsu. Za jedlo dávam 4 z 5.

Celkovo je hotel veľmi pekný, pokojný a ak sa chystáte do Turecka, tak vám ho odporúčam, v popise má 5 hviezdičiek, podľa mňa však maximálne 4. Ak máte väčšie deti ako my, tak isto využite aj fakultatívne výlety. Mali ich kopec a ceny boli oveľa lepšie ako napríklad v Karibiku. Čo sa dĺžky pobytu týka, 8 dní je málo a hlavne ak tie dva máte prílet vešer aodlet ráno, čo vám reálne spraví iba 6 dní. A určite nevynechajte návštev Grand Bazaru, za nás nie na nákup, ale na poznávanie kultúr a termínu originals geturkt. Teda takto kúpite tu tie lepkavé turecké cukríky alebo čo to je. Dajú vám ochutnať, strihá sa to nožnicami a má to šialené farby a Zaky si vybral blikajúce akože Adidas tenisky. Svietia ako vianočný stromček a je to do neba volajúci FEJK, ale všetky deti ich mali a on kvôli nim poctivo jedol všetko jedlo, čo sme pred neho postavili, tak ich dostal. A pre tú deckú radosť by som mu ich kúpila zas.